ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

σε Ε.ΜΕ.Ι.Σ./Επικαιρότητα/Παρατάξεις

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εδώ και τρία χρόνια, επιχειρεί την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που αφορά τις ιατρικές ειδικότητες και την ιατρική εκπαίδευση γενικότερα. Μετά τις έντονες αντιδράσεις και τη διαφωνία της ΟΕΝΓΕ, των μεγαλύτερων ενώσεων της χώρας και του ΠΙΣ, το ΚΕΣΥ άλλαξε την αρχική του τακτική, προωθώντας κομμάτι-κομμάτι και εν κρυπτώ τις ρυθμίσεις που χειροτερεύουν το παρόν και το μέλλον χιλιάδων συναδέλφων. Με Υπουργική απόφαση Πολάκη στις 25/1 προαναγγέλεται καθιέρωση «πανελλήνιων εξετάσεων» για τίτλο ειδικότητας με επόμενη υπουργική απόφαση: Παρατείνουμε τη θητεία των μελών των Εξεταστικών Επιτροπών Ιατρικών και οδοντιατρικών Ειδικοτήτων στην Επικράτεια πλην των εξεταστικών Επιτροπών Αθηνών και Κεντρικής Μακεδονίας με Έδρα την Θεσσαλονίκη , μέχρι την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης σχετικά με την διεξαγωγή των Πανελληνίων εξετάσεων .

ΤΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΦΕΡΝΟΥΝ ΚΕΣΥ-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

• Παραδίνει στο καθηγητικό κατεστημένο άνευ όρων τον πλήρη έλεγχο της εκπαίδευσης των ειδικευόμενων , των τελικών εξετάσεων, της αξιολόγησης-κλεισίματος των εκπαιδευτικών μονάδων. Μια χούφτα μεγαλοκαθηγητών πανελλαδικά θα συγκεντρώσει στα χέρια της υπερεξουσία, αποφασίζοντας- με τι κριτήρια άραγε; – πόσοι γιατροί θα παράγονται ανά ειδικότητα, ποια νοσοκομεία θα κλείσουν και ποια θα μείνουν ανοιχτά.

• Αντί για ουσιαστικοποίηση της εκπαίδευσης, καθιερώνει για τους ειδικευόμενους έναν εξεταστικό Γολγοθά διαρκείας μέσω της θέσπισης logbook. Όταν μιλάνε για ¨αξιολόγηση ανά έτος και ανά δεξιότητα προόδου ¨ δεν εννοούν παρά τις εξετάσεις ανά έτος ειδικότητας, την υπέρβαση του ωραρίου και την απλήρωτη εργασία για να συμπληρώσεις ώρες εκπαίδευσης και χειρουργεία, το σκύψιμο του κεφαλιού και την υποταγή για να αποσπάσεις ‘θετικές παρατηρήσεις’ από τον εκπαιδευτή.Προβλέπει πως οι νέοι ειδικευόμενοι θα διορίζονται μόνο 2 φορές κάθε χρόνο. Για να μην διαταράσσεται το ‘ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης’, θα μένουν κενές για μήνες οργανικές θέσεις που θα μπορούσαν να καλυφθούν άμεσα, αυξάνοντας ταυτόχρονα το χρόνο αναμονής για έναρξη ειδικότητας.

• Επισημοποιεί και κάνει υποχρεωτικό το rotation στα νοσοκομεία της περιφέρειας. Με πρόσχημα την »πολύπλευρη εκπαίδευση» , οι ειδικευόμενοι θα γίνονται λάστιχο και θα περιφέρονται απο νοσοκομείο σε νοσοκομείο και από πόλη σε πόλη για να βουλώνουν τρύπες του ΕΣΥ, απαλλάσσοντας το κράτος από τα έξοδα των προσλήψεων αναγκαίου προσωπικού.

• Μετατρέπει τις τελικές εξετάσεις για τίτλο ειδικότητας σε «πανελλήνιες» που θα γίνονται μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 3 φορές τον χρόνο. Με την παγκόσμια πρωτοτυπία της βαθμολογίας με ‘καλώς, λίαν καλώς και άριστα’ τις μετατρέπει από εξετάσεις επάρκειας σε ανταγωνισμό ανάδειξης ‘αρίστων’, συγκεντροποιώντας τη διαφθορά και τη διαπλοκή στα χέρια λίγων ‘σοφών’-καθηγητών.

• Οι ειδικευόμενοι θα συγκεντρώνονται πλεόν μόνο στις πανεπιστημιακές κλινικές-¨κέντρα αριστείας¨ των μεγάλων πόλεων της χώρας, ενώ από την αρχή της ειδικότητας μέχρι το τέλος της θα εργάζονται υπό το φόβητρο της απόρριψης και της κακής βαθμολογίας στις τελικές εξετάσεις. Ο βαθμός θα χαράσσεται στο κούτελο του ειδικευόμενου ανεξίτηλα και θα τον συνοδεύει δια βίου στη διεκδίκηση θέσης επικουρικού, ΕΣΥ, εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Θα δημιουργηθούν πολλαπλές ταχύτητες εργαζομένων που θα έχουν ¨καλά¨ εργασιακά δικαιώματα και μισθό, ¨λίαν καλά¨και ¨΄αριστα¨.

• Μέσω της ¨αξιολόγησης και διαπίστευσης εκπαιδευτικών κέντρων πλήρους και μερικής χορήγησης ειδικότητας¨ οδηγεί στο αναγκαστικό κλείσιμο κλινικών και ολόκληρων περιφερειακών νοσοκομείων που δεν ¨θα πληρούν τα κριτήρια¨ για παροχή τίτλου ειδικότητας.

ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

 Είναι η χαριστική βολή για την πλήρη και οριστική κατάρρευση του κατακρεουργημένου από τις νεοφιλελεύθερες και (νεο)-Μνημονιακές πολιτικές ΕΣΥ. Είναι ένα ακόμα λιθαράκι για την ενίσχυση του κύματος της ιατρικής μετανάστευσης και της άρον-άρον φυγής στο εξωτερικό γι’ αυτούς που είχαν ενδοιασμούς και δεύτερες σκέψεις. H αποψίλωση του ΕΣΥ από ειδικευόμενους θα είναι μη αναστρέψιμη. Για ποιο λόγο να μείνει στη χώρα πλέον ένας νέος συνάδελφος όταν και επισήμως το κράτος τον αντιμετωπίζει σαν δούλο;

 Η δημιουργία πολλαπλών φίλτρων και εμποδίων στην εκπαίδευση και τη δυνατότητα άσκησης και απόκτησης ιατρικής ειδικότητας. Άμεση συνέπεια η δημιουργία μιας θάλασσας από γιατρούς πολλών ταχυτήτων σε ό τι αφορά τη γνώση, τη δυνατότητα επιστημονικής εξέλιξης και προφανώς τα επαγγελματικά και μισθολογικά δικαιώματα. Πλάι στους επικουρικούς, ΚΕΕΛΠΝΟ, ειδικευόμενους και παρατασιακούς, θα προστεθούν τώρα και οι ¨αποτυχόντες¨ της ετήσιας αξιολόγησης και των πανελληνίων εξετάσεων, οι καλοί, οι λίαν καλοί και οι άριστοι. Η παραγωγή ενός φτηνού, ευέλικτου, αναλώσιμου επιστημονικού δυναμικού, με βασικές δεξιότητες και όχι πλήρη εκπαίδευση, με ακόμα περισσότερο εκτελεστικό χαρακτήρα στην εργασία.

 Με μοχλό την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, επιταχύνεται το κλείσιμο ολόκληρων κλινικών, η συρρίκνωση οργανικών θέσεων ειδικευόμενων και ειδικών εις βάρος της υγείας-περίθαλψης του λαού. Κι αυτό είναι συνειδητή και συμπληρωματική πολιτική επιλογή πλάι στην υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση.

 Οποιαδήποτε σοβαρή μεταρρύθμιση της ιατρικής εκπαίδευσης θα έπρεπε να ξεκινά από το αυτονόητο. Τη μαζική στελέχωση του ΕΣΥ με εκπαιδευτές, δηλαδή μόνιμους επιμελητές που θα έχουν μεράκι και όρεξη, αντικαθιστώντας την παλιά γενιά γιατρών που συνταξιοδοτούνται μαζικά, αφήνοντας πίσω τους χάος. Την υλικο-τεχνική ενίσχυση των δημόσιων νοσοκομείων, την κάλυψη των κενών σε παρα-ιατρικό προσωπικό για να μειωθεί ο όγκος της λάτζας και να αυξηθεί ο χρόνος ουσιαστικής εκπαίδευσης. Αντί αυτών, με πρόσχημα τις αλλαγές στην εκπαίδευση, επιχειρείται να βουλωθούν οι τρύπες και τα κενά του συστήματος, με εντατικοποίηση της εργασίας των ειδικευόμενων, χωρίς να επιβαρυνθεί οικονομικά το κράτος. Η μνημομιακή κουτοπονηριά ΣΥΡΙΖΑ και ΚΕΣΥ σε όλο της το μεγαλείο. Η υποκρισία και το δούλεμα στο απόγειό τους.

ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ

• Γιατί κανένας διάλογος για αλλαγές και διορθώσεις στο νομοσχέδιο-έκτρωμα δεν μπορεί να γίνει με μια Κυβέρνηση και ένα Υπουργείο που συνειδητά διαλύουν τη Δημόσια Υγεία σεβόμενοι μόνο τις επιταγές του Μνημονίου και των δανειστών
• Γιατί η λύση στα υπαρκτά προβλήματα και ελλείψεις της ιατρικής εκπαίδευσης δεν είναι η περαιτέρω εντατικοποίηση της δουλειάς μας και η μετατροπή μας σε μαθητές λυκείου
• Γιατί μόνο μέσα σε ένα αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν Σύστημα Υγείας με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες, με αύξηση της χρηματοδότησης και κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, μπορεί να γίνει ουσιαστική εκπαίδευση των νέων γιατρών
• Γιατί κανένας δεν μπορεί να τα καταφέρει μόνος. Δεν είχε ποτέ αποτέλεσμα η ατομική διαπραγμάτευση ούτε προβλέπονται ατομικές εξαιρέσεις. Ή όλοι μαζί θα αγωνιστούμε ή όλοι μαζί θα υποστούμε τις συνέπειες
• Γιατί δεν μας αξίζει ένα παρόν ανασφάλειας ούτε ένα μέλλον χωρίς επιστημονική και επαγγελματική αξιοπρέπεια
• Γιατί οι ¨λατζιέρηδες του συστήματος¨ έχουν γνώμη, έχουν φωνή και δικαιώματα

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ

 Να μιλήσουμε στο διπλανό μας, στο συνάδελφο, να ενημερωθούμε για τις αλλαγές. Να οργανώσουμε συνελεύσεις ανά κλινική και όλων των ειδικευόμενων σε κάθε νοσοκομείο
 Να στηρίξουμε τις κινητοποιήσεις της ΟΕΝΓΕ και των τοπικών Ενώσεων
 Να συντονιστούμε με τους μελλοντικούς συναδέλφους, τους φοιτητές ιατρικής και τους συλλόγους τους
 Να προχωρήσουμε σε ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

Επι Κεφαλιδα